Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), vatandaşların emeklilik süreçlerinde hangi statünün esas alınacağına dair önemli bir hatırlatmada bulundu. Kurum, emeklilik aylığının bağlanmasında hizmet sürelerinin hangi statüye göre değerlendirileceğini açıkladı.
2008 Sonrası Sigortalılar İçin Kurallar
1 Ekim 2008 tarihinden sonra ilk kez sigortalı olan vatandaşlar için emeklilik statüsü, en fazla hizmet süresine sahip olunan statüye göre belirleniyor. Bu, Bağ-Kur, SSK veya Emekli Sandığı’ndan hangisinde daha uzun süre prim ödemesi yapıldıysa, emekliliğin o statü üzerinden gerçekleşeceği anlamına geliyor.

2008 Öncesi Sigortalılar İçin Farklı Uygulama
1 Ekim 2008 tarihinden önce sigortalı olanlar için ise farklı bir kural geçerli. Bu gruptaki sigortalılar için emeklilik statüsü, son 7 yıl içinde en fazla hizmet süresine sahip olunan statüye göre belirleniyor.
Eşit Hizmet Süresi Durumunda Uygulama
Hem 2008 öncesi hem de sonrası sigortalılık süresi bulunan ve bu sürelerde hizmet süreleri eşit olan kişilerde ise emeklilik için son tabi olunan statü dikkate alınıyor. Bu durum, emekli aylığının bağlanmasında belirleyici oluyor.
SGK, bu kuralların vatandaşların emeklilik planlamalarını doğru yapabilmeleri açısından büyük önem taşıdığını vurgulayarak, ilgili statü kurallarının dikkate alınmasını tavsiye etti.






