Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin çevreye duyarlı Mavi Takım ekipleri, İzmit Doğu Baseni Gonca Yaşam Merkezi sahilinde geniş çaplı bir temizlik operasyonu gerçekleştirdi. Sürdürülebilir çevre hedefleri doğrultusunda yapılan çalışmalar sonucunda, doğadan toplam 50 çöp torbası dolusu atık toplandı.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, çevre temizliği ve sürdürülebilir yaşam vizyonu kapsamında sahil temizliği çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Ekipler, kent genelindeki bu çalışmalarla hem doğal güzellikleri koruma altına alıyor hem de vatandaşlara daha temiz ve sağlıklı yaşam alanları sunmayı amaçlıyor. Bu sayede, doğaya zarar veren plastik ve benzeri atıkların ekosisteme karışması engelleniyor.

Sahilden 50 Çöp Torbası Atık Toplandı
Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanlığı’na bağlı Mavi Takım personeli, İzmit Doğu Baseni Gonca Yaşam Merkezi sahil hattında yoğun bir çalışma yürüttü. Yağmur ve rüzgarın etkisiyle kıyı şeridinde biriken plastik şişeler, cam kırıkları, pet ambalajlar ve diğer katı atıklar titizlikle toplandı. Temizlik operasyonunun ardından toplanan yaklaşık 50 çöp torbası dolusu atık, çevreye zarar vermeden bertaraf edilmek üzere İZAYDAŞ’a (İzmit Atık ve Artıkları Arıtma Yakma ve Değerlendirme A.Ş.) nakledildi.






