Bursa’da doğal gaz kullanımı 2025 yılında önemli bir artış göstererek bir önceki yıla göre %19’luk bir yükselişle 2,6 milyar metreküpü aştı. Aksa Bursa Doğalgaz’ın açıkladığı verilere göre, kentteki 1 milyon 270 binden fazla aboneye hizmet veren şirket, artan talebi altyapı yatırımlarıyla karşılamaya devam ediyor.
Bursa’nın 11 ilçesinde faaliyet gösteren Aksa Bursa Doğalgaz, 2025 yılına ait doğal gaz tüketim verilerini paylaştı. Kent genelinde doğal gaz altyapısının genişlemesi ve konutlarda kullanımın yaygınlaşmasıyla birlikte hem abone sayısı hem de tüketim miktarı arttı. Açıklanan verilere göre, 2025 yılında toplam doğal gaz tüketimi bir önceki yıla kıyasla %19 artışla 2,6 milyar metreküp seviyesini geçti. Bu tüketimin büyük bir bölümünü konutlar oluştururken, konutların payı %71, serbest tüketicilerin (ticari işletmeler ve sanayi kuruluşları) payı ise %29 olarak kaydedildi.

Osmangazi İlçesi Tüketimde Lider
İlçelere göre doğal gaz tüketimi incelendiğinde, Osmangazi ilçesi yıllık 302,8 milyon metreküplük tüketimiyle ilk sırada yer aldı. Osmangazi’yi sırasıyla Yıldırım ve Nilüfer ilçeleri takip etti. Sanayi faaliyetlerinin yoğun olduğu bölgelerde doğal gaz tüketiminin daha yüksek olduğu gözlemlenirken, nüfus yoğunluğu ve yapılaşmanın fazla olduğu bu ilçeler, toplam konut tüketiminin önemli bir kısmını karşıladı.
Şubat Ayı Zirve Yaptı
2025 yılında hane başına düşen yıllık ortalama doğal gaz tüketiminde de artış yaşandı. Bursa’da konutlarda 2024 yılında 968,52 metreküp olan yıllık ortalama tüketim, 2025’te 1.061 metreküpe yükseldi. Tüketimin en yoğun yaşandığı ay şubat olurken, en yüksek tüketim 20 Şubat 2025 tarihinde gerçekleşti. Bu özel günde, Türkiye genelinde tüketilen doğal gazın %5,4’ü Bursa’da kullanıldı ve kentte toplam 16,7 milyon metreküp doğal gaz harcandı. En düşük tüketim ise ağustos ayında kaydedildi.

Güvenli Kullanım Vurgusu
Aksa Bursa Doğalgaz Şirket Müdürü Çağdaş Adıbelli, yaptığı açıklamada, doğal gazın konforuyla buluşan kullanıcı sayısının her geçen gün arttığını belirtti. Adıbelli, talep artışını altyapı yatırımlarıyla desteklediklerini ve çalışmaların aralıksız sürdüğünü vurgulayarak, “İlimizde doğal gazın ulaştığı konut ve işletme sayısını her yıl düzenli olarak artırıyor, daha geniş bir kullanıcı kitlesine kesintisiz ve güvenli gaz arzı sağlıyoruz” dedi. Güvenli kullanıma dikkat çeken Adıbelli, ilk gaz açma veya sözleşme yenileme işlemlerinde sadece dağıtım şirketinin onayının alınması gerektiğini hatırlattı. Ayrıca, kombilerin kapalı balkon veya teras gibi alanlarda bulunması durumunda, bacalarının mutlaka dışarıya kadar uzatılmasının önemini vurguladı.






