Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak, Türkiye’nin enerji geleceği için büyük önem taşıyan Akkuyu Nükleer Güç Santrali (NGS) sahasını ziyaret etti. Mersin’de Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom tarafından inşa edilen santralde Bakan Bak, “Genç Enerji” programına katılan üniversite öğrencileriyle bir araya geldi.
Ziyarette Bakan Bak’a Mersin Valisi Atilla Toros, TBMM üyeleri ve yerel yönetim temsilcileri eşlik etti. Heyet, nükleer güç santrali operatörlerinin mesleki eğitimi için kurulan ilk eğitim kompleksi olan Akkuyu NGS Eğitim Merkezi’ni de gezdi. Eğitim Merkezi yetkilileri, resmi heyete eğitim süreci ve tam ölçekli simülatörün çalışma prensipleri hakkında bilgi verdi.
İnşaatı devam eden güç ünitelerini gözlemlemek amacıyla kurulan seyir noktasında, AKKUYU NÜKLEER A.Ş. Genel Müdürü Sergei Butckikh, santraldeki inşaat çalışmalarının güncel durumu hakkında Bakan Bak’a detaylı sunum yaptı.
Ziyaretin sonunda Bakan Bak, “Genç Enerji” programı katılımcılarına hitaben bir konuşma yaptı. Ülkenin enerji ihtiyacına ve nükleer yatırımların önemine vurgu yapan Bakan Bak, şunları söyledi:
“Gençlerimizle beraber ülkemizin nükleer yatırımlarının en önemlisi olan Akkuyu NGS’yi ziyaret ediyoruz. Bu ülkenin enerjiye ihtiyacı var. Savunma sanayinden, teknolojiye kadar pek çok alanda büyüyen, genişleyen, güçlü bir Türkiye var. Hidrolik, güneş enerjisi ve rüzgâr yatırımları başta olmak üzere enerji konusunda da çok büyük yatırımlar var. Nükleer açıdan, bu daha başlangıç. Bu süreçte onlarca, yüzlerce gencimiz Moskova’ya gitti, orada eğitimler aldılar, sizler de onları takip edeceksiniz. Gelecekte de bu yapılacak olan santrallerde ülkemizde enerji konusunda sizler görev alacaksınız. Bu bir hatıra, sizler açısından da tarihi bir gün. Burada bulunarak Türkiye’nin nükleer enerji macerasını yaşamış ve paylaşmış oluyorsunuz.”
Bakan Bak, gençlere hatıra sertifikalarını takdim ederek programı sonlandırdı.







