By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Kabul Et
  • Arşiv
  • İlgi Alanlarını Özelleştir
  • Kaydedilen Haberler
  • Künye
Okuma: Uzmanından metroda intiharlara karşı Singapur modeli önerisi
Paylaş
Marmara Hayat
Bildirimler
Son Haberler
MXGP heyecanı bir kez daha Türkiye’de
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
Kirazdere’ye 2 yılda 16 bin alabalık salındı
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
CHP’den Gebze KAI Derneği’ne Ziyaret
Gündem Siyaset Tüm Haberler Yurtiçi
GEBZE TİCARET ODASI, KENTSEL DÖNÜŞÜMDE GÜÇLÜ ADIMLAR ATIYOR
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
Dijital İmar Yönetim Sistemi’nin tanıtımı gerçekleştirildi
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
  • Aile-Sağlık
  • cinayet
  • Dünya
  • Eğitim
  • Ekonomi Haberleri
  • Flash Haber
  • Gündem
  • Kültür
  • Önemli Haber
  • Siyaset
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yurtiçi
Okuma: Uzmanından metroda intiharlara karşı Singapur modeli önerisi
Paylaş
Yazı Botunu: Aa
Marmara HayatMarmara Hayat
Haber Ara
Mevcut bir hesabınız var mı? Kayıt olmak
Bizi takip et
© 2022 AKTOR Bilişim. Marmara Hayat. Tüm Hakları Saklıdır. İzinsiz Kopyalanamaz.
Marmara Hayat > Blog > Gündem > Uzmanından metroda intiharlara karşı Singapur modeli önerisi
GündemTüm HaberlerYurtiçi

Uzmanından metroda intiharlara karşı Singapur modeli önerisi

yonetim
Son güncelleme: 2025/02/10 at 12:26 PM
Yazar: yonetim 3 Min Okuma
Paylaş
Paylaş

Metrolarda intihar girişimlerini önlemek mümkün mü?

Dünyada ve Türkiye’de metro istasyonlarında artan intihar girişimlerini önleme konusunu değerlendiren Dr. Öğr. Üyesi Rüştü Uçan, özellikle Singapur’daki platform ekran kapılarının bu tür vakaları tamamen ortadan kaldırıldığına dikkat çekti. 

Bu tür girişimleri önlemek için tehlike ve riski yönetime hiyerarşisi geliştirilmesi gerektiğini belirten Dr. Uçan, bu hiyerarşinin; tehlikeyi yok et, tehlikeyi azalt, tehlikeyi izole et, mühendislik önlemleri ile kontrol et, disipline et ve denetle olduğunu anlattı.

Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi İş Sağlığı ve Güvenliği Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Rüştü Uçan, tren, metro istasyonlarındaki intihar girişimlerini önleme konusunu değerlendirdi.

Singapur Modeli: Sıfır intihar girişimi

Dünya genelindeki örneklere işaret eden Dr. Öğr. Üyesi Rüştü Uçan, özellikle Singapur’daki platform ekran kapılarının bu tür vakaları tamamen ortadan kaldırıldığına dikkat çekti.

Singapur’un yer altı metro sistemi 1987’den bu yana hiçbir intihar vakası yaşanmadığını kaydeden Dr. Öğr. Üyesi Rüştü Uçan, “Bunun en büyük nedeni, platform ekran kapıları sayesinde yolcuların raylara erişiminin tamamen engellenmesidir. Yolcu metroda metro platforma yanaştıktan ve kapılar açıldıktan sonra binebiliyor. Böylece metronun önüne atlayıp ezilme ya da elektrik çarpma riski sıfır.” dedi.

Singapur Modeli yoksa alternatif çözümler neler?

Dr. Öğr. Üyesi Rüştü Uçan, metro istasyonlarında intihar girişimlerini önlemek için tehlike ve riski yönetime hiyerarşisi geliştirilmesinin gerektiğini belirterek, bu hiyerarşinin; tehlikeyi yok et, tehlikeyi azalt, tehlikeyi izole et, mühendislik önlemleri ile kontrol et, disipline et ve denetle olduğunu anlattı.

Singapur’daki gibi platform ekran kapıları (PSD) kullanılarak raylara erişim engellenebileceğini ifade eden Dr. Öğr. Üyesi Rüştü Uçan, raylardan belirli bir mesafede fiziksel bariyerler veya korkuluk sistemleri kurulabileceğini, sensörlü uyarı sistemleri ile raylara yaklaşan kişileri tespit eden otomatik alarm sistemleri oluşturulabileceğini, gelen metroya otomatik uyarı gönderen sistemlerin de kurulabileceğini, metro istasyonlarında güvenlik önlemleri artırılabileceğini de kaydetti.

Metro intiharlarının ortak özellikleri! 

Dr. Öğr. Üyesi Rüştü Uçan, Avusturya’da yapılan incelemelerde metro istasyonlarında yaşanan intihar vakalarının belirli ortak noktalarının olduğunun görüldüğünü dile getirerek, “İntihar edenlerin çoğunluğu 30 yaşındaydı. Uyuşturucu satışının yoğun olduğu istasyonlar daha fazla risk taşıyor. Vakalarda kişiler platformuna girdiği anda ya da ortasında atlıyorlar metronun önüne. Kalabalığın az olduğu saatlerde girişimleri artıyor. Yüksek hızlı trenlerde ezilme riskinin yanı sıra elektrik çarpma riski de var frenleme kurtarmıyor. İntihar edenler genellikle evlerine en yakın metro istasyonunda yapıyor eylemi.” şeklinde sözlerini tamamladı.

Bunu da beğenebilirsin

MXGP heyecanı bir kez daha Türkiye’de

Kirazdere’ye 2 yılda 16 bin alabalık salındı

CHP’den Gebze KAI Derneği’ne Ziyaret

GEBZE TİCARET ODASI, KENTSEL DÖNÜŞÜMDE GÜÇLÜ ADIMLAR ATIYOR

yonetim Şubat 10, 2025
Bu haberi paylaş
Facebook Twitter Email Yazdır
Önceki Haber AK Genç Darıca, büyük kongreye hazır
Sonraki Haber Gebze Voleybol Takımı Evinde 3-0 Farklı Galip
yorum Yap

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Gelişmeler

MXGP heyecanı bir kez daha Türkiye’de
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
Kirazdere’ye 2 yılda 16 bin alabalık salındı
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
CHP’den Gebze KAI Derneği’ne Ziyaret
Gündem Siyaset Tüm Haberler Yurtiçi
GEBZE TİCARET ODASI, KENTSEL DÖNÜŞÜMDE GÜÇLÜ ADIMLAR ATIYOR
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
//

Marmara Hayat – Hayata Dair

Kurumsal

  • Arşiv
  • İlgi Alanlarını Özelleştir
  • Kaydedilen Haberler
  • Künye

© 2022 Tasarım: AKTOR Bilişim. Tüm Hakları Gizlidir. Kaynak Gösterilmeden Kopyalanamaz.

Join Us!

Subscribe to our newsletter and never miss our latest news, podcasts etc..

[mc4wp_form]
Zero spam, Unsubscribe at any time.

Okuma listesinden kaldırıldı

Geri Al
Welcome Back!

Sign in to your account

Şifreni mi unuttun?