By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Kabul Et
  • Arşiv
  • İlgi Alanlarını Özelleştir
  • Kaydedilen Haberler
  • Künye
Okuma: İSTANBUL ULAŞIMININ CAN DAMARI KUZEY MARMARA OTOYOLU BÜYÜYOR
Paylaş
Marmara Hayat
Bildirimler
Son Haberler
İSTANBUL’UN BU YAZ EN POPÜLER PLAJINDA SANAT, DOĞA VE SOSYAL YAŞAM BULUŞTU
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
ORMAN YANGINLARINDA HAYATİ MÜDAHALE: “KIZILAY’DAN İLK YARDIM REHBERİ”
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
İmam Zeynel Abidin Cemevi’nde sona gelindi
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
KOTO’dan, Konsolosluklara Co-Matching daveti
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
Mezuniyet sonrası hızla iş dünyasına giriyorlar!
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
  • Aile-Sağlık
  • cinayet
  • Dünya
  • Eğitim
  • Ekonomi Haberleri
  • Flash Haber
  • Gündem
  • Kültür
  • Önemli Haber
  • Siyaset
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yurtiçi
Okuma: İSTANBUL ULAŞIMININ CAN DAMARI KUZEY MARMARA OTOYOLU BÜYÜYOR
Paylaş
Yazı Botunu: Aa
Marmara HayatMarmara Hayat
Haber Ara
Mevcut bir hesabınız var mı? Kayıt olmak
Bizi takip et
© 2022 AKTOR Bilişim. Marmara Hayat. Tüm Hakları Saklıdır. İzinsiz Kopyalanamaz.
Marmara Hayat > Blog > Gündem > İSTANBUL ULAŞIMININ CAN DAMARI KUZEY MARMARA OTOYOLU BÜYÜYOR
GündemTüm HaberlerYurtiçi

İSTANBUL ULAŞIMININ CAN DAMARI KUZEY MARMARA OTOYOLU BÜYÜYOR

yonetim
Son güncelleme: 2023/12/16 at 5:42 PM
Yazar: yonetim 6 Min Okuma
Paylaş
Paylaş

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kuzey Marmara Otoyolu kapsamına, Nakkaş-Başakşehir kesimini de 30 Haziran 2020’de dâhil ettik. 2 kilometre ana gövde ve 20,8 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 45 kilometrelik Nakkaş-Başakşehir kesimiyle projemizin toplam uzunluğu 443 kilometreye ulaştı. Nakkaş-Başakşehir kesimindeki çalışmaları 2026 yılında tamamlamayı hedefliyoruz dedi.

Bakan Abdulkadir Uraloğlu, bir dizi programa katılmak için gittiği İstanbul’da, Kuzey Marmara Otoyolunun 8. ve son kesimi olan Nakkaş-Başakşehir kesimindeki çalışmaları yerinde inceledi. Çalışmalar hakkında bilgi alan Uraloğlu, incelemeleri sonrasında açıklamalarda bulundu. Uraloğlu, projenin yapım ve işletme aşamasında bir Genel Müdür ve mühendis olarak görev aldığını belirterek, Kuzey Marmara Otoyolu gibi bugüne kadar hayata geçirdiğimiz projeler ile Sayın Cumhurbaşkanımızın ilan ettiği Türkiye Yüzyılına ve ulaşımın yüzyılına hazırız. Türkiye için, aziz milletimiz için durmadan, yorulmadan, yılmadan çalışmaya devam edeceğiz ifadelerine yer verdi.

KUZEY MARMARA OTOYOLU TOPLAM UZUNLUĞU 443 KİLOMETREYE ULAŞTI

Ülkedeki en önemli ulaşım yatırımlarından birinin Kuzey Marmara Otoyolu olduğunu ifade eden Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü de dâhil olmak üzere ilk tasarlanan 398 kilometrenin tamamını önceki yıllarda trafiğe açtık. Ancak her geçen gün büyüyen ve gelişen İstanbul’un ulaşım ihtiyaçları da artıyor. Bu nedenle Kuzey Marmara Otoyolu kapsamına Nakkaş-Başakşehir kesimini de dâhil ettik ve 30 Haziran 2020’de ihale ettik. 24,2 kilometre ana gövde ve 20,8 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 45 kilometrelik Nakkaş-Başakşehir kesimiyle projemizin toplam uzunluğu 443 kilometreye ulaştı dedi.

 

NAKKAŞ-BAŞAKŞEHİR KESİMİNDEKİ ÇALIŞMALARI 2026 YILINDA TAMAMLAMAYI HEDEFLİYORUZ

Nakkaş-Başakşehir kesimindeki tüm çalışmaları 2026 yılı içerisinde tamamlayarak, hizmete açmayı hedeflediklerini söyleyen Uraloğlu, Nakkaş-Başakşehir kesiminin trafiğe açılmasının ardından; İstanbul’un gelişmekte olan Bahçeşehir, Kayaşehir, Başakşehir gibi yerleşim alanlarının ulaşım problemlerinin çözülmesine katkı sağlanacaktır. Günlük trafik hacmi her geçen gün artmakta olan TEM Otoyolundaki trafik yükünün önemli bir bölümünü alarak da mevcut trafiği rahatlatacaktır. Çam Sakura Şehir Hastanesi ile Olimpiyat Stadına ulaşım kolaylaşacaktır. Proje güzergâhı üzerinde yer alan Hadımköy Sanayi Bölgesi, Deliklikaya OSB ve İkitelli OSByi birbirlerine bağlayarak buradaki tesislere doğrudan otoyol erişimi sağlanacaktır. diye konuştu.

KANAL İSTANBUL’UN İLK KÖPRÜSÜ SAZLIDERE KÖPRÜSÜNDE ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR

Nakkaş-Başakşehir kesiminin en önemli yapısının Kanal İstanbul Sazlıdere Köprüsü olduğunu ifade eden Uraloğlu, Ülkemizin en önemli atılımlarından biri olan Kanal İstanbul kapsamında yapılan ilk köprü olma özelliğine de sahiptir diye konuştu.

Köprü hakkında bilgiler vererek, çalışmaların hızla devam ettiğini belirten Uraloğlu, şu şekilde konuştu:

Köprü, 2×4 şeritli ve 46 metre tabliye genişliği olacak şekilde tasarlanmıştır. 440 metre orta açıklık ve 210 metre yan açıklıklı olan köprümüz, 196 metre yüksekliğinde iki adet elmas geometrisinde pilona sahiptir. 136 adet eğik askı halatı ve bunların ankre olacağı 272 adet ankraj bulunacaktır. Orta ve iki yan açıklığıyla beraber toplam 860 metre uzunluğundaki köprümüz, yaklaşım viyadükleriyle beraber 1.618 metrelik bir uzunluğa sahip olacaktır. Başakşehir Sular Vadisi geçişini sağlayacak olan viyadük, bölge insanının sosyal ve kültürel faaliyetlerine engel oluşturmamak adına itme-sürme yapım yöntemiyle inşa edilecektir. Proje bünyesindeki 7 adet viyadüğün toplam uzunluğu da çift yönde 6.782 metre olacaktır. Şu anda Kanal İstanbul Sazlıdere Geçiş Köprüsünün 196 metre olan pilon imalatlarında; hem doğu hem de batı pilonlar 48,5 metre yüksekliğe kadar tamamlanmış ve 10 bin 358 m3 beton kullanılmıştır.

Proje güzergâhı boyunca sıyırma kazıları olarak başlanan toprak işlerinde de yer yer yarma kazılarına ve dolgu yapılacak yerlerde de menfez ve altgeçit gibi sanat yapılarına da başladık. Proje sonunda yer alan Sular Vadisi geçişini sağlayan VY-05 viyadüğünün bulunduğu bölgede de izin süreçleri tamamladık ve deplasman işlerinde sona geldik. Güzergâh boyunca imalat çalışmalarına başlanan 1 adet altgeçit ve 8 adet menfezden, 6 adet menfezin imalatlarını da bitirdik. Proje genelinde toplam 91 bin 409 m3 beton imalatı gerçekleştirdik.

KUZEY MARMARA OTOYOLU 9 BÜYÜKLÜĞÜNDEKİ BİR DEPREME DAHİ DAYANABİLİR

Kuzey Marmara Otoyolumuz yapım aşamasında hayata geçen birçok teknik özelliğiyle  ‘en’lerin projesi olarak da tarihteki yerini almıştır diyen Uraloğlu, Otoyolumuzun 4 şeritli tünelleri dünyanın en geniş karayolu tünelleri olma özelliğini taşımaktadır. Bu özelliğinin yanı sıra yapım aşamasında kullanılan birçok farklı sismik izolatörlerle 2 bin 475 yıllık deprem döngüsünde 9 büyüklüğündeki bir depreme dahi dayanabilecek şekilde inşa edilmiştir. Olası büyük bir depremde otoyolumuz zarar görmeyecek ve İstanbul, Kocaeli ve Sakarya’ya her türlü ulaşım Kuzey Marmara Otoyolu üzerinden yapılabilecektir. ifadelerini kullandı.

KUZEY MARMARA OTOYOLU ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ODAKLI

Kuzey Marmara Otoyolunun, aynı zamanda çevreye ve tabiat varlıklarına da duyarlı bir proje olduğuna dikkati çeken Uraloğlu, Ülkemizde yaban hayatın korunması için inşa edilen 8 ekolojik köprüden bir tanesi Kuzey Marmara Otoyolumuzda bulunuyor. Ayrıca bütün imalatları doğal hayata, iklim ve yer altı sularına, tarihi ve doğal dokuya zarar vermeyecek şekilde inşa edilmiştir. Her türlü iklimlendirme, elektronik sinyalizasyon sistemi ile hız, konfor ve güven sağlayan işletmesi ile de akıllı otoyol özelliği kazanmıştır dedi.

KANAL İSTANBUL PROJESİ İLE DÜNYANIN YENİ LOJİSTİK ÜSSÜ İSTANBUL OLACAK

Kanal İstanbul’da gelinen son noktaya da değinen Bakan Uraloğlu, ‘Kanal İstanbul İle Birlikte Hayata Geçecek İstanbul Limanı, Airport City, Teknoloji Vadisi, Akıllı Şehirler ve Lojistik Üsler İle Dünya’nın Yeni Lojistik Üssü İstanbul olacaktır. Şu anda Kanal İstanbul güzergâhındaki yeraltı sularının ve orman alanlarının olumsuz etkilenmemesi için çalışmalar belirlenen koridorda hassas bir şekilde devam etmektedir. Ormanların, yeraltı sularının ve temiz su havzalarının etkileşimleri detaylı bir şekilde haritalandırılarak, gerekli önlemler alınmıştır. Yapımına devam ettiğimiz Halkalı-Ispartakule Hızlı Tren Hattı ve az önce de belirttiğim üzere Sazlıdere Köprümüz Kanal İstanbul ile entegre olacak şekilde tasarlanmıştır. şeklinde konuştu.

Bunu da beğenebilirsin

İSTANBUL’UN BU YAZ EN POPÜLER PLAJINDA SANAT, DOĞA VE SOSYAL YAŞAM BULUŞTU

ORMAN YANGINLARINDA HAYATİ MÜDAHALE: “KIZILAY’DAN İLK YARDIM REHBERİ”

İmam Zeynel Abidin Cemevi’nde sona gelindi

KOTO’dan, Konsolosluklara Co-Matching daveti

yonetim Aralık 16, 2023
Bu haberi paylaş
Facebook Twitter Email Yazdır
Önceki Haber Gençler değerleri Gebze’yi Seviyorum Kentimi Geziyorum ile Tanıyor
Sonraki Haber Büyükşehir, Hz. Mevlana’yı Sema Mukabelesi ile yad etti
yorum Yap

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Gelişmeler

İSTANBUL’UN BU YAZ EN POPÜLER PLAJINDA SANAT, DOĞA VE SOSYAL YAŞAM BULUŞTU
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
ORMAN YANGINLARINDA HAYATİ MÜDAHALE: “KIZILAY’DAN İLK YARDIM REHBERİ”
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
İmam Zeynel Abidin Cemevi’nde sona gelindi
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
KOTO’dan, Konsolosluklara Co-Matching daveti
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
//

Marmara Hayat – Hayata Dair

Kurumsal

  • Arşiv
  • İlgi Alanlarını Özelleştir
  • Kaydedilen Haberler
  • Künye

© 2022 Tasarım: AKTOR Bilişim. Tüm Hakları Gizlidir. Kaynak Gösterilmeden Kopyalanamaz.

Join Us!

Subscribe to our newsletter and never miss our latest news, podcasts etc..

[mc4wp_form]
Zero spam, Unsubscribe at any time.

Okuma listesinden kaldırıldı

Geri Al
Welcome Back!

Sign in to your account

Şifreni mi unuttun?