By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Kabul Et
  • Arşiv
  • İlgi Alanlarını Özelleştir
  • Kaydedilen Haberler
  • Künye
Okuma: HER ŞEYİYLE YERLİ VE MİLLİ METRO HATTI
Paylaş
Marmara Hayat
Bildirimler
Son Haberler
KOTO’da Tarım, Gıda ve Hayvancılık Sektörlerine Çalıştay Niteliğinde İstişare
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
Bu merkezde afet bilinci animasyonla anlatılıyor
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
İSTANBUL VAKFI YENİ YIL ALIŞVERİŞ ŞENLİĞİ BAŞLADI
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
Minikler, yerli malını hal binasında öğrendi
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
“İki Deniz Bir Şehir” Fotoğraf Yarışması’nda Ödül Günü
Gündem Kültür Tüm Haberler Yurtiçi
  • Aile-Sağlık
  • cinayet
  • Dünya
  • Eğitim
  • Ekonomi Haberleri
  • Flash Haber
  • Gündem
  • Kültür
  • Önemli Haber
  • Siyaset
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yurtiçi
Okuma: HER ŞEYİYLE YERLİ VE MİLLİ METRO HATTI
Paylaş
Yazı Botunu: Aa
Marmara HayatMarmara Hayat
Haber Ara
Mevcut bir hesabınız var mı? Kayıt olmak
Bizi takip et
© 2022 AKTOR Bilişim. Marmara Hayat. Tüm Hakları Saklıdır. İzinsiz Kopyalanamaz.
Marmara Hayat > Blog > Gündem > HER ŞEYİYLE YERLİ VE MİLLİ METRO HATTI
GündemTüm HaberlerYurtiçi

HER ŞEYİYLE YERLİ VE MİLLİ METRO HATTI

yonetim
Son güncelleme: 2025/02/07 at 2:00 PM
Yazar: yonetim 9 Min Okuma
Paylaş
Paylaş

YÜKLENİCİ ŞİRKETTEN METRO ARAÇLARINA, ELETRİFİKASYON VE SİNYALİZASYON SİSTEMLERİNE KADAR YERLİ VE MİLLİ METRO HATTI DÖNEMİ BAŞLADI

 

BAKAN URALOĞLU, YÜZDE 80 ÜZERİNDE YERLİLİK ORANI OLAN GEBZE OSB-DARICA SAHİL METRO HATTINDA İLK TEST SÜRÜŞÜNÜ YAPTI

 

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ABDULKADİR URALOĞLU:

 

GEBZE OSB-DARICA METRO HATTIMIZ HER ŞEYİ İLE TÜRK TEKNİK VE MÜHENDİSLİĞİNİN ÜRÜNÜ OLARAK İNŞA EDİLEN İLK METRO HATTIMIZ

 

GEBZE OSB-DARICA TÜRKİYE YÜZYILINDA METRO HATTI İNŞAATLARINDA ARTIK YENİ BİR DÖNEM BAŞLADIĞININ KANITI

 

METRO HATLARIMIZIN YAPIM AŞAMASINDAN SİNYALİZASYONA KADAR HER ŞEYİMİZ MİLLİ VE YERLİ OLACAK

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gebze OSB-Darıca Metro Hattının her şeyi ile Türk teknik ve mühendisliğinin ürünü olarak inşa edilen ilk metro hattı olduğunu bildirdi. Bakan Uraloğlu, Bu özelliğiyle Türkiye Yüzyılında metro hattı inşaatlarında artık yeni bir dönem başladığının en güzel kanıtı. Artık metro hatlarımızın yapım aşamasından, elektrifikasyon ve sinyalizasyon aşamasına kadar üstünde çalışacak araçlarıyla birlikte her şeyimiz milli ve yerli olacak. dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gebze OSB-Darıca Sahil Hattı tren entegrasyon test çalışmalarını yerinde inceledi. Bakan Uraloğlu, incelemenin ardından yaptığı açıklamada Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak özellikle metropol şehirlerde yaşayan vatandaşlarımızın trafik sorununun çözümü için çok önemli kent içi raylı sistem projelerini hayata geçirdik. ifadelerini kullandı.

Kent İçi Raylı Sistem Uzunluğu 634,1 Kilometreye Çıkacak

Bakanlık tarafından tamamlanarak ülke genelinde vatandaşın hizmetine sunulan kent içi raylı sitem hattı uzunluğunun 434 kilometre olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:

Şu anda Gebze OSB-Darıca Sahil Hattı da dahil Kocaeli, İstanbul ve Bursa’da 73,4 kilometre kent içi raylı sistem hattının yapımını sürdürüyoruz. İkisi Ankara’da olmak üzere Sakarya ve Trabzon’da toplam 67 kilometre uzunluğunda 4 ayrı kent içi raylı sistem hattının projelerinin hazırlanmasına devam ediyoruz. İstanbul, Ankara, Samsun ve Konya olmak üzere 4 ilimizde 126,7 kilometre yeni hattın yapımını planlıyoruz. Yapımı devam eden ve planladığımız projelerimizi hayata geçirdiğimizde Bakanlık olarak bugüne kadar ülke genelinde inşa ettiğimiz 434 kilometre kent içi raylı sistem uzunluğunu 634,1 kilometreye çıkarmış olacağız. Yani Gebze’den çıktığınızda Sinop’a, Antalya’ya ya da sınırlarımızı aşarak Sofya’ya ulaşacak kadar bir uzunluktan bahsediyoruz.

Kocaeli Şehir Hastanesi’ne Ulaşım Süresi 15 Dakikaya Düştü

Gebze OSB-Darıca Sahil Hattı Projesinin Kocaeli’de hayata geçirilen 3 önemli kent içi raylı sistem projesinden biri olduğunu vurgulayan Uraloğlu, Hatırlayacağınız üzere geçen yıl 3,1 kilometre uzunluğunda olan Kocaeli Şehir Hastanesi Tramvay Hattımızı hizmete açmıştık. Söz konusu hattımızın yapım çalışmalarını bir buçuk yıldan kısa bir sürede tamamlayarak hızlıca halkımızın hizmetine sunmuştuk. Hattımız sayesinde Kocaeli Şehir Hastanesine ulaşım süresi 15 dakikaya düştü. dedi.

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Kuzey HRS’de Çalışmalar Devam Ediyor

Diğer bir proje olan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Kuzey HRS Hattı 1. etabı için de 27 Haziran 2024 tarihinde yükleniciye yer teslimi gerçekleştirdiklerini anımsatan Uraloğlu, İlk etabı, Kocaeli’nin stratejik ulaşım ağında önemli bir yer tutacak şekilde planladık. Hat, Tüpraş Petkim’den başlayarak Derince ilçesi üzerinden geçecek ve ardından Millet Bahçesi ve Seka Park’ı kat ederek kent merkezine ulaşacak.  Kent merkezine ulaştıktan sonra da Kocaeli Otogarı’na uğrayarak İzmit Doğu İstasyonu’nda sonlanacak. diye konuştu.

Güzergâh üzerinde İstasyon, Şaft ve Depo Sahası yerleşimleri incelemeleri ile mevcut ve planlanan altyapı tesisleri ve sanat yapıları ile etkileşim araştırmaları ve altyapı deplase işlerinin devam ettiğini söyleyen Uraloğlu, Yine güzergah boyunca inşaat çalışmaları dolayısıyla kapatılacak alanların trafik sirkülasyon onayları ile altyapı proje onay süreçleri de sürüyor. Diğer yandan ana hat tünel kazılarını yapacak olan TBM’lerin parça ve ekipmanlarını sahaya getirdik ve montaj çalışmalarına başladık. dedi.

Bakan Uraloğlu, projenin ikinci etabında da Kuzey Hafif Raylı Sistem Hattı’nın kapsamını genişletmeyi ve Kocaeli’nin daha geniş bölgelerine hizmet vermesini hedeflediklerini kaydetti. Uraloğlu, ikinci etabı, bir uçtan Körfez ilçesi Atalar mevkiine diğer uçtan Kocaeli Fuar Merkezi ve Cengiz Topel Havalimanı’na erişimi sağlayacak şekilde planladıklarını anlattı.

Gebze OSB-Darıca Sahil Hattı Günde 330 Bin Yolcuya Hizmet Verecek

Yapım çalışmaları devam eden 15,4 kilometrelik Gebze OSB -Darıca Sahil Hattını çift hat olarak inşa ettiklerini söyleyen Uraloğlu, Tasarım hızı 90 kilometre olan hattımız 11 istasyonuyla günde 330 bin yolcuya hizmet verebilecek. Gebze Organize Sanayi Bölgesi ile Darıca Sahili arasındaki yerleşimin yoğun olduğu bölgeleri metro konforunda birbirine bağlayacak. açıklamasında bulundu.

Gar İstasyonu ile Marmaray Hattı’na, Adliye istasyonunda da ileride yapılacak bir metro hattı ile Sabiha Gökçen Havalimanı’na erişimin mümkün olacağını dile getiren Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

Ayrıca OSB İstasyonu’nun yaklaşık 1 kilometre kuzeyinde, yaklaşık 113 bin metrekare alan üzerinde 17 set kapasiteli depo ve bakım alanı da inşa ediyoruz. İnşallah hattımızdaki tüm çalışmaları 2026 yılının ikinci yarısında tamamlayacak ve hizmete açacağız. Hattın tamamlanmasıyla karayolu işletme ve bakım kazancı, hava kirliliği gibi dışsal faydalar ve zaman kazancı gibi etkenlerle 25 yıllık projeksiyonda ekonomik kazancı yaklaşık 2 milyar 734 milyon Avro üstünde olacaktır. Bu kazancı düşündüğümüzde bu projenin Kocaeli ve ülkemiz adına ne kadar önemli bir proje olduğu da ortaya çıkıyor.

Projede Yüzde 86 İlerleme Sağlandı

Projedeki genel ilerleme oranının yüzde 86 olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, Toplamda 78 bin 922 metre olan ray miktarımızın 42 bin 14 metresinin montajını tamamladık.  Darıca Sahil Portal Darıca Cumhuriyet Meydanı İstasyonu arası Hat-2’de, Stadyum  Akse Sapağı İstasyonları arası Hat-1 ve Hat-2’de ve Mutlukent  Şaft-6 arası Hat-1 ve Hat-2’de toplam 2 bin 654 metre hat işlerine de en kısa sürede başlıyoruz. şeklinde konuştu.

Hat Tamamlandığında Araçlar Sürücüsüz Olarak Hizmet Verecek

Uraloğlu, burada kullanılacak 28 adet aracın ihalesini 2020 yılında gerçekleştirdiklerini anımsatarak Trenlerimizi yüzde 60 yerlilik şartıyla tam sürücüsüz olarak modern teknolojiye uygun olarak tasarladık ve 28 aracımızın tamamını da teslim aldık. Hatta bu araçlarımız yüzde 60’ın da üzerinde boji, yolcu bilgilendirme, anons, sinyalizasyon, aydınlatma, klima üniteleri, güvenlik kamera sistemleri gibi pek çok bileşeniyle yüzde 63 yerlilik oranı ile üretildi. dedi.

Söz konusu hat tamamlandığında araçların 80 kilometre servis hızı, bin 150 yolcu kapasitesi ve 88 metre uzunluğu ile sürücüsüz olarak hizmet vereceğini anlatan Uraloğlu, Yine metro inşaatı kapsamındaki yürüyen merdiven, asansör, fanlar, havalandırma, yangın önleme gibi sistemlerimizde de yerlilik oranımız yüzde 80’in üzerindedir. Şimdi bu araçlarımızın inşa ettiğimiz hattımızla entegrasyon test çalışmalarını başlatmış bulunuyoruz. ifadelerini kullandı.

Gebze OSB-Darıca Metro Hattı Her Şeyi ile Türk Teknik ve Mühendisliğinin Ürünü

Gebze OSB-Darıca Metro Hattının her şeyi ile Türk teknik ve mühendisliğinin ürünü olduğunu vurgulayan Uraloğlu, Gebze OSB-Darıca Metro Hattımız, inşasını yapan yüklenicisinden hat üzerinde çalışacak araçlarına ve sinyalizasyon sistemine kadar tamamen milli şirketlerimiz eliyle; her şeyi ile Türk teknik ve mühendisliğinin ürünü olarak inşa edilen ilk metro hattımız. Bu özelliğiyle Türkiye Yüzyılında metro hattı inşaatlarında artık yeni bir dönem başladığının en güzel kanıtı. Artık metro hatlarımızın yapım aşamasından, elektrifikasyon ve sinyalizasyon aşamasına kadar üstünde çalışacak araçlarıyla birlikte her şeyimiz milli ve yerli olacak. diye konuştu.

Yarın Sakarya’daki TÜRASAŞ tesislerinde 225 kilometre hıza sahip ilk yerli ve milli elektrikli hızlı tren setinin gövde kaynak törenini gerçekleştirerek üretimine başlayacakları müjdesini veren Bakan Uraloğlu, Zaten 160 kilometre hıza sahip yerli ve milli elektrikli tren setlerimizi üretmiştik ve 3 setimiz şu an Adapazarı-Gebze arasında yolcu taşımacılığı yapıyor. Şimdi 225 kilometre hıza sahip olanlarını üretmeye başlayacağız. açıklamasında bulundu.

Gebze OSB-Darıca Sahil Hattındaki yerli metro araçları, ana hatlardaki yerli elektrikli tren setleri ve Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattında kullanılan yerli ve milli elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemlerinin çok kıymetli kazanımlar olduğunu söyleyen Uraloğlu, Bildiğiniz üzere ne kadar çok yerli üretim o kadar çok bağımsız ve güçlü bir ülke anlamı taşımaktadır. Hiç şüpheniz olmasın Türkiye’nin gelecek vizyonunu; teknolojiyi yakından takip ederek ve daima entegrasyonu merkeze koyarak şekillendireceğiz. dedi.

Bunu da beğenebilirsin

KOTO’da Tarım, Gıda ve Hayvancılık Sektörlerine Çalıştay Niteliğinde İstişare

Bu merkezde afet bilinci animasyonla anlatılıyor

İSTANBUL VAKFI YENİ YIL ALIŞVERİŞ ŞENLİĞİ BAŞLADI

Minikler, yerli malını hal binasında öğrendi

yonetim Şubat 7, 2025
Bu haberi paylaş
Facebook Twitter Email Yazdır
Önceki Haber OTOWATT İLE ELEKTRİKLİ ARAÇLAR YEŞİL ENERJİYLE BULUŞUYOR
Sonraki Haber Afetlere karşı hazırlıklı olmak kolektif korkuyu azaltıyor
yorum Yap

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Gelişmeler

KOTO’da Tarım, Gıda ve Hayvancılık Sektörlerine Çalıştay Niteliğinde İstişare
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
Bu merkezde afet bilinci animasyonla anlatılıyor
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
İSTANBUL VAKFI YENİ YIL ALIŞVERİŞ ŞENLİĞİ BAŞLADI
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
Minikler, yerli malını hal binasında öğrendi
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
//

Marmara Hayat – Hayata Dair

Kurumsal

  • Arşiv
  • İlgi Alanlarını Özelleştir
  • Kaydedilen Haberler
  • Künye

© 2022 Tasarım: AKTOR Bilişim. Tüm Hakları Gizlidir. Kaynak Gösterilmeden Kopyalanamaz.

Join Us!

Subscribe to our newsletter and never miss our latest news, podcasts etc..

[mc4wp_form]
Zero spam, Unsubscribe at any time.

Okuma listesinden kaldırıldı

Geri Al
Welcome Back!

Sign in to your account

Şifreni mi unuttun?