By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Kabul Et
  • Arşiv
  • İlgi Alanlarını Özelleştir
  • Kaydedilen Haberler
  • Künye
Okuma: BAKAN URALOĞLU, TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 3. TBM’İNE START VERDİ
Paylaş
Marmara Hayat
Bildirimler
Son Haberler
Gebze Belediyesi Haziran Ayı Meclisi Gerçekleşti
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
Kocaelispor’un şampiyon gençleri Büyükakın’a geldi
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
Dilovası’nda Sevgi Mağazası İhtiyaç Sahiplerinin Yanında
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
Gebze’de Dilencinin Üzerinden 20 Bin TL’den Fazla Para Çıktı
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
Dünya Bisiklet Günü’nde Pedallar Gelecek için Döndü
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
  • Aile-Sağlık
  • cinayet
  • Dünya
  • Eğitim
  • Ekonomi Haberleri
  • Flash Haber
  • Gündem
  • Kültür
  • Önemli Haber
  • Siyaset
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yurtiçi
Okuma: BAKAN URALOĞLU, TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 3. TBM’İNE START VERDİ
Paylaş
Yazı Botunu: Aa
Marmara HayatMarmara Hayat
Haber Ara
Mevcut bir hesabınız var mı? Kayıt olmak
Bizi takip et
© 2022 AKTOR Bilişim. Marmara Hayat. Tüm Hakları Saklıdır. İzinsiz Kopyalanamaz.
Marmara Hayat > Blog > Gündem > BAKAN URALOĞLU, TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 3. TBM’İNE START VERDİ
GündemTüm HaberlerYurtiçi

BAKAN URALOĞLU, TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 3. TBM’İNE START VERDİ

yonetim
Son güncelleme: 2024/12/06 at 2:46 PM
Yazar: yonetim 9 Min Okuma
Paylaş
Paylaş

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ABDULKADİR URALOĞLU, SARIYER-KİLYOS TÜNELİ TBM MAKİNASI HİZMETE BAŞLATMA TÖRENİNDE KONUŞTU:

 

SARIYER-KİLYOS TÜNELİ, KARAYOLLARINDA TÜNEL AÇMA MAKİNESİ TBM’İN İLK KEZ KULLANILDIĞI PROJEDİR

 

MAKİNAMIZ, İZMİR YHT HATTI T-1 TÜNELİ VE AVRASYA TÜNELİNDEN SONRA 13,65 METRELİK ÇAPI İLE TÜRKİYE’DEKİ EN BÜYÜK 3. TBM’DİR

 

SARIYER-KİLYOS TÜNELİ İLE SEYAHAT SÜRESİ 5 DAKİKAYA İNECEK, YILLIK TOPLAM 2,1 MİLYAR LİRA TASARRUF EDECEĞİZ

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sarıyer-Kilyos Tünelinin karayollarında tünel açma makinesi TBM’in ilk kez kullanıldığı proje olduğunu kaydetti. Bakan Uraloğlu, Makinamız, İzmir YHT hattı T-1 Tüneli ve Avrasya tünelinden sonra 13,65 metrelik çapı ile Türkiye’deki en büyük 3. TBM’dir. Proje tamamlandığında seyahat süresi 5 dakikaya inecek, yıllık toplam 2,1 milyar lira tasarruf edeceğiz dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sarıyer-Kilyos Tüneli TBM Makinası Hizmete Başlatma Töreninde konuştu. TBM makinasının, Türkiye’de Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğunda ilk kez kullanılacağını belirten Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin coğrafyası, zengin bir çeşitliliğe sahip olsa da ağırlıklı olarak dağlık arazilerin olması inşaat sektörü için hem bir zorluk hem de yenilikçi çözümlerin geliştirilmesini zorunlu kılan bir durumdur. ifadelerini kullandı.

TBM, Uzun Tünellerin Kazılmasında Kullanılan Bir Teknolojidir

Dağlık bölgelerde inşaat yapmanın düz arazilere kıyasla daha yüksek maliyetli ve zaman alıcı bir süreç olduğunu belirten Uraloğlu, üZemin etütlerinin daha detaylı yapılması, patlatma ve kazı işlerinin daha titizlikle yürütülmesi, ayrıca ulaşımın zor olması gibi faktörler, projelerin maliyetini artırmaktadır. Ancak Türkiye’nin büyüyen ekonomisi ve gelişen şehirleşme, bu zorluklara rağmen inşaat faaliyetlerinin devam etmesini gerektirmektedir. Bu noktada, tünellerin TBM yani Tünel Açma Makinaları ile mekanik olarak kazılması yönteminin önemi daha da artmaktadır. TBM, özellikle yerleşim yerlerinde uzun tünellerin kazılmasında kullanılan son derece etkili bir teknolojidir. açıklamasında bulundu.

5 Aralık’ın Dünya Mühendisler Günü olduğunu da anımsatan Uraloğlu, Bu vesileyle ülkemizin yarınlarını şekillendiren tüm meslektaşlarımın mühendisler gününü tekrardan kutluyorum. Mühendislerimiz, bilimsel bilgiyi pratik çözümlere dönüştürerek insanlığın yaşam kalitesini artıran, teknolojik gelişmeleri hayata geçiren ve dünyayı dönüştüren kişilerdir. Bakın, ülkemizin topografik yapısı, özellikle ulaşım ve altyapı projelerinde ciddi zorluklar oluştururken, aynı zamanda mühendislik alanında da önemli bir deneyim zemini sunmaktadır. şeklinde konuştu.

Türkiye Mühendislik Harikalarına Ev Sahipliği Yapıyor

Türkiye coğrafyasının, pek çok mühendislik harikasına ev sahipliği yaptığını söyleyen Uraloğlu sözlerine şöyle devam etti:

“Cumhurbaşkanımızın liderliğinde AK Parti Hükümetlerimiz döneminde; Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü gibi projelerimiz üstün mühendislik teknikleriyle ülkemizin sembol projeleri arasına katıldı. Yine 2 bin 23 metrelik orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip 1915 Çanakkale Köprümüz bir başka mühendislik harikasıdır. 8 adet orta ve 2 adet kenar ayak üzerinde inşa edilmiş ülkemizin en yüksek ayaklı ve en uzun dengeli konsol köprüsü Eğiste Hadimi Viyadüğü Türk mühendislerimizin baş yapıtlarındandır. Tutma ve itme sürme çelik ortotropik kutu kesitli olarak Dünya üzerinde yapımı tamamlanan ilk köprü olan Bitlis Çayı Viyadüğü bizim mühendislerimizin tasarım eseridir.

Dünyaya Mühendislik İhraç Ediyoruz

Uraloğlu, ayrıca ilklerin ve enlerin projesi Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattının, yapım aşamasından, elektrifikasyon ve sinyalizasyon aşamasına kadar Türk teknik ve mühendisliğinin ürünü olduğunun da altını çizdi. Uraloğlu, Ülkemizin ve Avrupa’nın en uzun, Dünyanın 3. en uzun çift tüp karayolu tüneli olan Zigana Tünelinde, Türkiye’yi Kafkaslar’a bağlayan Pirinkayalar Tünelinde, Rize’mizin 70 yıllık hayali Salarha Tünelinde yine Türk mühendislerimizin ve işçilerimizin çok büyük azmi ve emeği var. Ülkemizin zorlu coğrafyası bizleri yenilikçi ve büyük projelerle inşaat alanında çok geliştirdi ve bugün Türk müteahhitlik firmalarımızın hem yurt içi hem yurt dışında inşa ettiği yapılar, ülkemizi dünyaya mühendislik ihraç eder seviyeye yükseltti. dedi.

TBM Kazısını Başlatarak Bir Eşiği Daha Atlıyoruz

Bakan Uraloğlu, bu projelerin aynı zamanda bir milletin azmi, çalışkanlığı ve geleceğe olan inancının da sembolü olduğunu belirterek İşte bugün burada, bu sembollerden biri daha olan Sarıyer Kilyos Tünelinde TBM kazısını başlatarak yeni bir eşiği daha atlıyoruz. Bu tünel, sadece iki noktayı bir araya getirmekle kalmayacak, aynı zamanda İstanbul’un ve ülkemizin ulaşım ağını güçlendirecek, ekonomik gelişmeye katkı sağlayacak ve vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artıracaktır. açıklamasında bulundu.

Projemizin Toplam Uzunluğu Bağlantı Yolları 8,2 Kilometredir

Tünelin yapım çalışmalarına 2022 yılı Mayıs ayında başladıklarını anımsatan Uraloğlu, Yaklaşık 7 kilometre uzunluğunda, 2 geliş 2 gidiş şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında çift tüplü yani toplamda 14 kilometre olarak inşa edilen projemizin toplam uzunluğu bağlantı yolları ile birlikte 8,2 kilometredir. Sarıyer Çayırbaşı Tüneli çıkışından başlayıp KMO Uskumruköy Modern Dönel Kavşağında son bulan projemiz kapsamında Sarıyer Kavşağı ve Kilyos Kavşağı olmak üzere; toplam 2 adet farklı seviyeli kavşak, 198 metrelik 1 viyadük, 2 Aç-Kapa yapısı ve 1 menfez de bulunmaktadır. bilgilerini paylaştı.

Tünelimizin Yüzde 62’sinin TBM ile Yapılmasını Planladık

Tünelin yapımını en kısa sürede tamamlamak için hem Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu (NATM) ile delme patlatma şeklinde hem de bugün çalışmalarını başlatacakları tünel açma makinası (TBM) yöntemlerini kullandıklarını kaydeden Bakan Uraloğlu, şunları kaydetti:

Tünelimizin yüzde 38’i NATM ile yüzde 62’sinin ise TBM ile yapılmasını planladık. Tüneldeki kazı çalışmalarında bugüne kadar; sağ tüpte 2 bin 511 metre, sol tüpte 2 bin 18 metre olmak üzere toplam 4 bin 529 metre yani yüzde 33 ilerleme sağladık. Tünelin kuzey portalında yani sol tüpte Sarıyer yönünde yaklaşık 2 kilometre içeride 26 metre yüksekliğinde, 30 metre genişliğinde, 75 metre uzunluğunda ve 3 bin 400 ton ağırlığında olan TBM parçalarının montajını yaptık.

2 Bin Ton Taşıma Kapasiteli Konveyör Bant Sistemi Kuruldu

TBM kazıları sonucu çıkacak pasa malzemesinin tünel dışına nakliyesi için 1,2 metre genişlikte 7,2 kilometre uzunluğunda ve saatte 2 bin ton taşıma kapasitesine sahip konveyör bant sistemini de kurduklarını söyleyen Uraloğlu, Sarıyer-Kilyos Tüneli, Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğunda tünel açma makinesinin ilk kez kullanıldığı projedir. Bu makinamız İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı kapsamında Eşme ile  Salihli ilçelerini bağlayan T-1 tüneli ve tüm dünyanın tanıdığı Avrasya tünelinden sonra 13,65 metrelik çapı ile Türkiye’de kullanılan TBM’ler arasında en büyük 3. TBM’i olma özelliğine de sahiptir. dedi.

Ulaşımı Kolaylaştıracak

Uraloğlu, tamamlandığında ücretsiz olarak hizmete başlayacak proje ile Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlayan, Türkiye’nin taşımacılık alternatiflerini ve ticaret kapasitesini artıran Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsüne Sarıyer, Maslak ve Levent bölgelerinden erişimi kolaylaştıracağını ifade etti.

Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli ve hemen akabindeki Sarıyer-Kilyos Tüneli vasıtasıyla İstanbul Havalimanı ile İstanbul’un iş merkezleri arasında hızlı ulaşım sağlanacağının da altını çizen Uraloğlu, İstanbul’un kuzeyinde yer alan; Kilyos, Demirciköy, Uskumruköy, Gümüşdere, Zekeriyaköy ve Kısırkaya gibi mahallelerde yaşayanlar tüneller üzerinden İstanbul’un merkez bölgelerine kolaylıkla erişebilecektir. Böylelikle şehrin kuzeyinde yaz turizmi faaliyetleri daha da canlanacaktır.  En önemlisi ise olası büyük afet durumlarında İstanbul’un tahliye yolu olarak kabul edilen Kuzey Marmara Otoyoluna en hızlı erişim imkanı da tesis edilmiş olacaktır. diye konuştu.

Bakan Uraloğlu, Kuzey Marmara Otoyoluna entegrasyonu en hızlı ve güvenli şekilde sağlayacak Sarıyer-Kilyos Tüneli projesinin İstanbul için önemini bir kez daha vurguladı.

Seyahat Süresi 30 Dakika Kısalacak

Proje sayesinde mevcut imar yollarına göre mesafeyi de 3 kilometre kısaltarak seyahat süresini 35 dakikadan 5 dakikaya indireceklerini aktaran Uraloğlu, Böylece zamandan 1,7 milyar lira, akaryakıttan 400 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 2,1 milyar lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 32 bin ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız. dedi.

Bunu da beğenebilirsin

Gebze Belediyesi Haziran Ayı Meclisi Gerçekleşti

Kocaelispor’un şampiyon gençleri Büyükakın’a geldi

Dilovası’nda Sevgi Mağazası İhtiyaç Sahiplerinin Yanında

Gebze’de Dilencinin Üzerinden 20 Bin TL’den Fazla Para Çıktı

yonetim Aralık 6, 2024
Bu haberi paylaş
Facebook Twitter Email Yazdır
Önceki Haber Gebze’de ‘elektronik imzalı iskân’ süreci başladı
Sonraki Haber Trafik Parkı’nda eğitim ve eğlence bir arada
yorum Yap

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Gelişmeler

Gebze Belediyesi Haziran Ayı Meclisi Gerçekleşti
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
Kocaelispor’un şampiyon gençleri Büyükakın’a geldi
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
Dilovası’nda Sevgi Mağazası İhtiyaç Sahiplerinin Yanında
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
Gebze’de Dilencinin Üzerinden 20 Bin TL’den Fazla Para Çıktı
Gündem Tüm Haberler Yurtiçi
//

Marmara Hayat – Hayata Dair

Kurumsal

  • Arşiv
  • İlgi Alanlarını Özelleştir
  • Kaydedilen Haberler
  • Künye

© 2022 Tasarım: AKTOR Bilişim. Tüm Hakları Gizlidir. Kaynak Gösterilmeden Kopyalanamaz.

Join Us!

Subscribe to our newsletter and never miss our latest news, podcasts etc..

[mc4wp_form]
Zero spam, Unsubscribe at any time.

Okuma listesinden kaldırıldı

Geri Al
Welcome Back!

Sign in to your account

Şifreni mi unuttun?